SOCIALE VEILIGHEID & OMGAAN MET STRESS
Alle chauffeurs krijgen er weleens mee te maken: spanningsvolle situaties en/of verbale agressie van klanten. Agressie is een heftige emotie en het is de kunst om dit gedrag op een professionele wijze onder controle te houden. Door vroegtijdig en alert te reageren kan de chauffeur met zelfvertrouwen intimiderende situaties hanteren of voorkomen.
Doel
De deelnemer leert diverse vormen van agressie te herkennen en alert en kundig te reageren op momenten dat er intimiderende situaties ontstaan.
Voor wie
Deze cursus is met name bedoeld voor beroepschauffeurs, maar zeker ook voor andere mensen die werkzaam zijn in de transport en logistiek branche.
Inhoud
- Inzicht verwerven in eigen gedrag ten aanzien van conflictsituaties en/of agressieve situaties
- Opbouwen van zelfvertrouwen en scheppen van een kader
- Beheersen van technieken ter voorkoming van agressief gedrag
- Oplossen van agressieve situaties en omgaan met agressief gedrag
- Ontwikkelen van samenwerkingsgedrag en het hanteren van conflicten
- Effectief omgaan met stress en collega-begeleiding bij agressie en geweld
Examen
Na afloop wordt er geen examen afgenomen.
Waarde nascholing
Deze cursus telt voor 7 uur mee en telt als theoriecursus.
Duur
Het betreft een eendaagse opleiding.
Locatie
De opleiding vindt plaats op een locatie van Bax Opleidingen. Bij voldoende aanmeldingen of specifieke wensen van opdrachtgever kan de gehele cursus in-company verzorgd worden.
Cursusdata
Bekijk alle data in onze cursuskalender of bel ons voor meer informatie.